Петък, 04 Март 2016 08:01

Специалната серия BMW Z

 

Моделите от серията BMW Z започват своето настъпление на автомобилния пазар през 1989 г., с лансирането на версията Z1, в която са включени лимитирани варианти, предназначени за европейския автомобилен пазар. Следват сериите Z2, Z3 и Z8, чието производство, по една или друга причина, бива преустановено преди няколко години. Единственият вариант, който продължава да се произвежда серийно от немската компания е версията Z4. Тя започва своя „поход” на пазара за превозни средства през 2009 г., като нейните елементи са базирани на първото поколение Z4, чието предлагане е осъществявано между 2002 г. и 2008 г.

Вариантът Z4 е двуместен, притежаващ подвижен покрив. Неговите основни конкуренти на автомобилния пазар са автомобили, от типа на Audi TT, Mercedes SLK и Porsche Boxster. Второто поколение на версията беше официално представено на автомобилното изложение в Детройт през 2009 г. Версията претърпя известни промени през 2013 г., като бяха подобрени нейни основни детайли и характеристики.

За разлика от своето първо издание, второто поколение на серията Z4 се отличава с металния си подвижен покрив. Това превръща съответните автомобили, в значително по-сигурни и впечатляващи, от своите предшественици. Това подобрение, определено се понрави на голяма част от потребителите, въпреки добавянето на известна тежест към комплексните характеристики на колата.

Всички модели от тази серия се характеризират с двигатели, които са разположени в предната част на автомобилите. Задвижването на колите Z4 е съсредоточено върху задните им колела. Изборът на двигатели е повече от задоволителен. Моторите могат да бъдат, както 4-цилиндрови, така и 6-цилиндрови варианти. Трябва да се отбележи, че двигателите са турбозаредени, което неминуемо се отразява и на представянето, показвано от автомобилите.

Базовите варианти на серията са задвижвани от 2.0-литрови мотори, които се отличават с мощности от 154 к.с., 181 к.с. и 241 к.с. От друга страна, по-добре оборудваните модели се характеризират, с 3.0-литровите си агрегати. Тяхната мощност е определена на 302 к.с. или 336 к.с.

Published in Новини

Когато се избира автомобил, без значение от неговата марка или модел, потребителите съблюдават определени закономерности, без които е невъзможно извършването на изгодна покупка. Това се отнася, в значителна степен и за спортните варианти, като например превозните средства на Porsche. Поради своята по-висока цена, дори и когато са на пазара за употребявани автомобили, феновете на немската марка се нуждаят от известни познания, за да се избегнат неприятните последици от евентуално неразумно недоглеждане.

Повечето специалисти, които са наясно с характеристиките и възможностите на повечето модели на фирмата-производител, препоръчват да се избягва покупката на автомобили Porsche директно от техен собственик. Немските машини са особена „порода” коли, като съответната покупка на Porsche е свързано с голям риск. Затова, потребителите би трябвало да се консултират със специалист или механик, който е наясно с функциите и характеристиките на тези коли. По този начин, клиентите си гарантират още една гледна точка, която се оказва и достатъчно „експертно” мнение.

При разглеждането на автомобила, потребителите трябва да обърнат внимание на изминатите от него километри, като се търси модел, който да е с пропътувано разстояние, по-малко от 80000 км. При условие, че колата е била „подлагана” на достатъчно натоварване, като по-екстремно движение и маневриране, тогава съединителят на автомобила трябва да бъде сменен, при това в съвсем кратки срокове. Всъщност, границата от 80000 км. е експлоатационният живот на съединителите, особено, при различните модели на Porsche.

Окачването на колата е другият момент, на който трябва да се обърне по-специално внимание. При немските автомобили от марката Porsche, окачването е достатъчно качествено и издържа натоварвания, дори и при по-честа употреба. Това зависи и от модела на колата, както и от нейната актуална възраст. Но, ако този автомобил е бил често подлаган на спортни маневри и екстремно движение, тогава има голяма вероятност окачването да покаже известни проблеми.

Дори и не намиращи място в каталога на немската фирма-производител, автомобилите Porsche могат да бъдат достатъчно добър стимул, за засилен интерес и евентуална покупка.    

Published in Новини

Хибридните версии настъпват все по широко на пазара за превозни средства. Но, докато обикновените и по-практични потребители биха желали да избират съответна версия, сред съответните предложения в определения сегмент от автомобили, то хората, които са склонни да похарчат близо 130000$ за подобен модел, ще останат невероятно доволни. Защото колата притежава изключително представяне, а в същото време е с отлични икономични показатели. За критиците на този вариант, цената е най-важният мотив, когато критикуват тази версия. Това се дължи на различните предложения на автомобилния пазар, където за същата цена те могат да си позволят друг впечатляващ модел - BMW i3, който се характеризира със своя дизелов двигател.

Автомобилите, които са задвижвани от електрически и бензинови двигател, са особено популярни сред потребителите, най-вече в последните няколко години. Това се дължи, както на редица ограничения, които предприемат държавите в Европа, по отношение на замърсяващите околната среда бензинови машини, така и с предпочитанията на клиентите да избират „по-зелени” продукти, които не влияят върху природата. Така се стига и до появяването на модела Porsche Panamera S E-hybrid от 2013 г., който е „нетипичен” представител на возилата, създавани от немската компания. Защо?! Защото превозните средства, носещи емблемата на Porsche, са известни със своето по-екстремно движение и представяне, гарнирано от съответните достатъчно спортни характеристики.

Моделът се задвижва от 3.0-литров, турбо двигател, който е комбиниран с електрически мотор. Общата мощност на двата апарата е определена на внушителните 410 к.с. Важна роля, в представянето на автомобила и неговите икономични показатели, играе и 8-степенната, автоматична скоростна кутия. Така се стига до невероятното ускорение, при което автомобилът съумява да развие скоростта от 0-100 км./ч. за 5.5 секунди. А това е отлично постижение за хибриден вариант. Максималната бързина на модела е определена на 269 км./ч., докато разходът на гориво се намира, в рамките на 3.10 л./100 км.  

Published in Новини

Една от легендарните супер коли, които се предлагат на пазара за автомобили, претърпя своето поредно издание през 2013 г. Става дума за невероятната серия Porsche 911 Turbo, която конкурира, при това по доста добър начин, варианта наMcLaren 12C. Двата автомобила могат да се сравняват по своите характеристики и възможности, но когато се погледнат съответните им цени, тогава немската машина изглежда, като доста по-добър избор от своя „сънародник”. Моделът Porsche 911 Turbo от 2013 г. е с близо 83000$ по-евтин, но въпреки това предоставя същото невероятно и запомнящо се представяне.

Версията се характеризира със своето по-дълго междуосие, като по-широката платформа означава, че автомобилът ще бъде по-стабилен, в сравнение с неговия предшественик. Подобрената система на задвижване 4х4 предоставя повече сцепление на модела, докато по-големите спирачки осигуряват по-голяма спирачна сила, когато е необходимо. Подобно на версията 911 GT3, моделът Porsche 911 Turbo също се характеризира с управление на задната ос, което съдейства за повишената подвижност на колата. Тези характеристики не могат да се пренебрегнат, ако потребителите желаят да „надникнат” по-навътре в „кухнята” на немските специалисти, създали автомобила.

Колата се задвижва от 3.8-литровия, 6-цилиндров, двоен турбо двигател. Той се отличава с максимална мощност от 513 к.с. Цената на варианта е повече от внушителна, но способните да я платят потребители ще получат достатъчно детайли, определящи стандартното оборудване на колата. Такива са например – т.нар.Porsche Communication Management система, която определя функционалността и работата на различните устройства, намиращи се в купето,както и системата Porsche Active Suspension Management, регулираща окачването на модела. Сред останалите детайли са характерните кожени спортни седалки, таблото, което е с кожени детайли и др. Максималната скорост на автомобила достига 315 км./ч., а разходът на гориво е подобрен, в сравнение с предишните варианти. Неговите стойности се намират, в порядъка на 9.74 л./100 км. Цената на автомобила е определена на близо 170000$.

Published in Новини

Колкото и да звучи невероятно, версията Porsche 911 Turbo, представена през 2013 г. е с повече мощност, в сравнение с по-старите модели. Ускорението е невероятно, докато електрическите системи, както и задвижването 4х4, превръщат модела в един отличен вариант. Всъщност, моделът изглежда малко по-екстравагантен, ако го сравняваме със стандартната версия. Това се определя и от цената, която е значително по-висока, за по-добре оборудвания автомобил Porsche 911 Turbo S. Но потребителите, желаещи по-екстремно представяне, както и подобрено управление на колата, едва ли ще се колебаят, в своя евентуален избор, при условие, че притежават необходимата сума за нея, а тя се доближава до 202000$.

Моделът на немската компания, представен през 2013 г., се предлага само с една опция, по отношение на скоростната си кутия. Става въпрос за 7-степенната, автоматична трансмисия, докато предишните варианти се характеризираха със своите механични системи. При стандартните модели, задвижващият мотор е 3.8-литров, който се отличава с мощността на 513 к.с., като това позволява на колата да постигне ускорение от 0-100 км./ч. за невероятното време от 3.2 секунди. Но, ако се прибави към базовата цена сумата от близо 32300$, тогава потребителите ще получат впечатляваща версия, която изумява със своето представяне. Това естествено се отразява и на представянето, като ускорението на модела е малко по-добро, в сравнение със стандартните коли. Скоростта от 0-100 км./ч. се постига за 0.1 секунди по-бързо.

Максималната скорост на автомобила е определена на 317 км./ч., като мощността на двигателя зависи и от стойностите на въртящ момент, които в случая са в рамките на 700 Нм. Работата на двигателя и неговото взаимодействие, както със скоростната кутия, така и със системата на задвижване 4х4, спомага и за постигането на по-висока икономичност, което потребителите едва ли са очаквали от подобен спортен автомобил. В този смисъл, разходът на гориво, с който се отличава колата, достига стойностите от 9.70 л./100 км., докато емисиите от въглероден диоксид са от порядъка на 227 гр./км.   

Published in Новини

Много от потребителите са впечатлени от автомобилите Porsche, които са си изградили име в световната индустрия, за производство на превозни средства, най-вече поради изключителното си качество и незаменими характеристики. Като се прибави към това и престижът, който неминуемо носи, шофирането и притежаването на подобен автомобил, става ясно, защо доста от хората предпочитат да си набавят любимата марка кола, дори и когато тя е излязла от поточните линии на заводите, преди доста дълго време. Купуването на стари и употребяван автомобили с марка Porsche, освен преимуществото на своята емблема и дизайн, би донесла и невероятни парични дивиденти на потребителите. Но, това може да стане, само ако те полагат достатъчно грижи за своите придобивки. Съществуват някои модели Porsche, които са се превърнали в своеобразна рядкост и се характеризират с изключително високата си цена, която само колекционерите могат да си позволят. Това се отнася, най-вече за версията 911, превърнала се в еталон, за много от почитателите на мощни и бързи спорни автомобили.

Доста епитети могат да бъдат употребени, за да се охарактеризира версията 911, като най-често използваните са „легендарна” и „икона”. Колите се отличават с невероятната си бързина, като повечето техни потребители придобиват чувството, че характеристиките на съответните модели са принизени, а автомобилите притежават способности да бъдат по-мощни и бързи. Първият вариант на 911, който е наречен 997 се появява през септември 2004 г., като това е станалата, особено популярна версия Carrera, притежаваща 3.6-литров двигател и мощност от 321 к.с. Наред с нея, голямо внимание заслужава и по-добре оборудваният вариант, който е по-мощен. Това е моделът Carrera S, чиято мощност е в рамките на 350 к.с., а двигателят е 3.8-литров.

Едни от най-големите конкуренти на версията са автомобили, чиито двигатели са разположени в предната част на колата. Такива са например - Aston Martin V8 Vantage и Jaguar XKR. Тяхното представяне, обаче е фокусирано върху сигурността и комфорта на пътуването, а не толкова върху неговата по-голяма екстремност.

Published in Новини

Много малко автомобили, предлагани на пазара, могат да се доближат до представянето, с което се характеризира моделът Porsche 911 GT3 от 2013 г. Още със своето появяване през 1999 г., версията се утвърди, като един от лидерите, в съответния клас превозни средства. Разбира се, съществуват и други автомобили, които са по-мощни и дори по-скъпи, отколкото немската кола, но тя представя спортните машини в най-чистата и екстремна форма, която потребителите могат да открият на пазара.

Новият модел е знаменателен, поради много фактори. Дори и един от тях е достатъчен, за да породи впечатлението, че с неговото лансиране започва едно ново начало, в сегмента на спортните коли. Според самата фирма-производител, моделът Porsche 911 GT3 от 2013 г. „отваря нова страница”, в развитието и философията на компанията. Това се доказва от актуалните характеристики, притежавани от автомобила. Една от новите придобивки, които правят впечатление е оборудването на колата със съвършено новата и различна скоростна кутия, която е автоматична, характеризираща се с двоен съединител. За разлика от предишните версии, при модела от 2013 г. потребителите не могат да съоръжат колата си с механична трансмисия.

7-степената, автоматична скоростна кутия е „отговорна” за превъзходното представяне на колата, но това не става без положителния принос и на двигателя, който задвижва автомобила. Моторът е 3.8-литров, 6-цилиндров.

С подобни характеристики не е учудващо, че моделът съумява да постигне ускорение от 0-100 км./ч. за впечатляващото време от 3.8 секунди, на което биха завидели и инженерите, създаващи прочутите италиански спортни автомобили. Освен това, колата достига максимална скорост от 315 км./ч., като мощността на двигателя е определена на внушителните 469 к.с. Част от стандартното оборудване, което би трябвало да оправдае високата цена на модела, включва елементи, като ксенонови фарове, адаптивни амортисьори, климатична система, както и система, проследяваща и осигуряваща сигурността на автомобила и др. А цената на модела достига сумата от близо 145000$.      

Published in Новини

Моделът Porsche Boxster, който се появи през 2013 г., би накарал доста потребители да се запитат, защо да купуват автомобил от серията 911, като могат да притежава невероятният Boxster. Той притежава отлични характеристики и показатели, които ще се понравят, както на пуританите, сред феновете на немската марка, така и на потребителите, които биха избирали автомобил, най-вече с разума си. Защо ли?! Тайната се крие в рецептата, използвана за създаването на версията, а нейната основна „съставка” е „скандално” ниската цена, която е нетипична за превозните средства, лансирани от немската компания.

Със създаването на модела от 2013 г., инженерите от фирмата-производител са се справили с невъзможната задача да проектират автомобил, който да бъде по-добър, в сравнение с предишната версия на Porsche Boxster. Колкото и невероятно да звучи, колата е повече от отлична, а едно от нейните предимства е качеството, което е подплатено и с впечатляващи характеристики.

Така, за цената от около 54800$, потребителите могат да станат горди притежатели на автомобил, който е част от екстремните варианти на немската компания, отличаващ се със своя качествен интериор и оборудване, а същевременно е повече от изгоден, дори и ако се сравнява с по-стандартните варианти, позиционирани в същия сегмент превозни средства.

Версията включва базовите варианти, които са задвижвани от 2.7литрови двигатели, за да се стигне до фантастичните модели Boxster S, които се характеризират със своите 3.4-литрови мотори. Едни от отличителните черти, които впечатляват, особено много, в този модел, са подобреното шаси, отличното управление на автомобила, както и революционната спирачна система. Всичко това е част от стандартното оборудване на колата, заради което определената пазарна цена би изглеждала, като най-добрата сделка, която всеки потребители може да направи на автомобилния пазар.

Представянето на колата е брилиантно, като няма значение, дали машината ще бъде управлявана със спуснат или прибран покрив – усещането за изключителност е еднакво.

Published in Новини

Потребителите, които се интересуват от спортните автомобил, бяха малко смутени, когато немската компания реализира модела Моделът Porsche Panamera S, но със съвършено нов двигател, който е с намален капацитет. Това може да се стори, прекалено радикална промяна, поне за голяма част от класическите фенове на марката, но с отминаването на времето тази промяна се оказа, особено удачна. Всъщност, новият двигател подобрява представянето на колата, както и нейния баланс.

Автомобилът си остава невероятна смес между лукс и превъзходно движение, като той е една от най-добрите опции, които могат да се намерят на автомобилния пазар. С тази стъпка, немската компания ясно заяви своите намерения да създава по-малки двигатели, като с това не се прави компромис, по отношение на спортния дух и стил, с който са известни возилата, носещи емблемата на Porsche. Освен това, машините с подобни мотори се отличават и с невероятни нива на икономичност, ако се съпоставят с техните предшественици.

Що се отнася до неговите характеристики, моделът се задвижва от 3.0-литровия, но вече 6-цилиндров и при това – двоен турбо двигател. Предоставяната от него мощност е впечатляваща – 414 к.с. Споменатите показатели са подсилени и от задоволителната работа на 7-степенната, автоматична скоростна кутия, която е главният „виновник” за постигането на по-голямата икономичност. Автомобилът е в състояние да достигне ускорението от 0-100 км./ч., за отличното време от 5.1 секунди, а максималната му скорост е определена на 286 км./ч.

Спортния дух на колата е подчертан от неговата система на задвижване, която е съсредоточена върху задните колела на машината. Но, какво по-добро решение, за потребителите е спортен автомобил, който е по-икономичен, в сравнение с останалите варианти, предлагани на пазара?! Така, моделът съумява да постигне горивен разход, в рамките на 8.69 л./100 км. За сумата от близо 118000$, потребителите получават споменатите характеристики, както и стандартно оборудване, част от което са коженият салон в купето, системата за сателитна навигация и др.  

Published in Новини

Дори и за стандартите, определени от немската компания, моделът Porsche Cayman е по-специален, като това може да бъде усетено, особено ясно, когато се управлява подобен автомобил. Дори и най-големите оптимисти и фенове на марката, едва ли са очаквали, че специалистите във фирмата-производител ще създадат кола, която надминава техните очаквания. Но, в последните няколко години компания доста сериозно се е заела със задачата да лансира невероятни модели, които са значително подобрени, в сравнение с предишните версии. Случаят с варианта Porsche Cayman от 2013 г. е малко по-особен, защото той печели множество награди, които са раздавани за автомобили от съответния клас превозни средства.

По това време, един от най-големите победители, не само на автомобилния пазар, се нарича Peugeot RCZ, която доминира, особено на британския пазар. В продължение на няколко години, френската версия е обявявана за най-добрата кола, като нейното превъзходство над останалите версии е повече от впечатляващо. И тогава се появява моделът Porsche Cayman, който прекъсва 3-годишната хегемония на френското возило.

В интерес на истината, трябва да се отбележи значителния прогрес, който прави немската компания, по отношение на разработването на различни и подобрени характеристики. Именно те определят голямата „преднина”, отличаваща немските автомобили от останалите варианти на пазара.

Специалистите от компанията Porsche, определено знаят как да сътворят невероятна комбинация от детайли, характерни за купе-автомобилите, които са в правилните си пропорции и функции. Това се отнася за изключителното движение, притежавано от Porsche Cayman, отличителния звук, издаван от двигателя, качествено направената кабина, както и отличният дизайн, подтикващ минувачите да се обърнат след подобна машина. Сред достойнствата на колата са старт-стоп механизмът, както и система, помагаща на шофьорите при паркирането на автомобила. Освен това, версията се характеризира и с невероятната си практичност, подплатена с фантастични показатели на икономичност и екологичност. И всичко това е на сравнително изгодна цена, поне в сравнение с останалите модели на компанията. Пазарната стойност на автомобила е около 70000$.

Published in Новини
Страница 1 от 17

Автоаксесоари

Инструменти

Други